Notícies

Notícies

08/03/2016

La DO Tarragona presenta al sector vitivinícola l´estudi sobre la comercialització del vi al supermercats i als hipermercats a Catalunya

El Consell Regulador de la DO Tarragona, amb el suport de Repsol i la URV, ha organitzat per aquest dimecres 9 de març a les 19.00h a l’Espai Turisme de Tarragona (C/Major, 39) la presentació al sector vitivinícola de les comarques de Tarragona l’estudi sobre els factors que influeixen en la compra del vi als supermercats i hipermercats de Catalunya i que es va presentar en premsa a finals del passat mes de novembre

Els autors de l’estudi, el Dr. Jaume Gené i el professor de la URV i expert en màrqueting, Christpohe Market, seran els encarregats de presentar aquest estudi als cellers i professionals que s’hi mostrin interessats. L’acte és obert a tothom però es recomana reserva prèvia al mail info@dotarragona.cat En el transcurs de l’acte els presents podran aprofundir en les dades que presenta l’estudi i també adreçar-se directament als autors de l’estudi per qualsevol consulta.
L’estudi

El preu del vi és el principal factor que influeix en la decisió de compra dels vins a les grans superfícies de Catalunya, segons ha determinat un estudi realitzat pel Dr. Jaume Gené Albesa i el professor Christophe Marquet de la URV. Després d’aquest factor, l’enquesta també constata la importància del fet d’haver-lo tastat anteriorment (la fidelitat al producte), el maridatge amb el tipus de menjar previst i la Denominació d’Origen del vi en qüestió. Per darrera d’aquests factors s’hi troben també altres variables com el fet d’aparèixer en mitjans de comunicació i premsa especialitzada, al mateix temps que destaca la importància de l’enoturisme com a factor que pot ampliar el grau de coneixement del vi entre els consumidors. Per últim, l’estudi constata encara el gran camí que tenen els vins catalans en general davant de vins procedents d’altres DO’s de l’Estat que tenen un major grau de coneixement o d’implementació en les grans superfícies comercials.

Aquestes dades apuntades fins ara es desprenen de l’estudi Projecte de recerca sobre el principals factors influents en la decisió de compra de vi per part del catalans. Implicacions per la DO Tarragona dirigit pel professor de màrqueting de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV a Reus, Dr. Jaume Gené Albesa, amb la col·laboració de Christophe Marquet professor de màrqueting a la Facultat d’Enologia de la URV a Tarragona i Director Comercial de Covides i que ha estat impulsat per la Denominació d’Origen Tarragona (DO Tarragona) i el patrocini de Repsol.


Per la realització d’aquest estudi s’han realitzat prop de 1.100 enquestes de camp a clients que compren vi en les principals cadenes de grans superfícies, supermercats i hipermercats de Catalunya. Segons el Dr. Gené “l’objectiu de l’estudi és oferir als cellers i a les cooperatives vitivinícoles catalanes dades significatives per al moment d’implementar noves estratègies comercials”.

Tarragona, 8 de març 2016